مجله عطر و ادکلن های برند اصلی

انواع عطر و ادکلن های زنانه و مردانه

مجله عطر و ادکلن های برند اصلی

انواع عطر و ادکلن های زنانه و مردانه

تقریباً غیر ممکن است بتوانیم در مورد عطر با توجه به مواد تشکیل دهنده آن صحبت کنیم چرا که فرمول ساخت عطر برای طراحان آن عطر محفوظ است و البته سری. اما فرهیختگان باتجربه و حرفه‌ای میتوانند عناصر اصلی تشکیل دهنده عطر‌ها را جدا کنند .وقتی که این چیره دستی و مهارت با تکنولوژی شیمی مدرن مانند تکنولوژی تجزیه عناصر رنگی (Gas Chromatography) آمیخته شود به عطر ساز کمک می‌کند که عطری مانند آن و یا حتی بهتر از آن ساخته شود. تقریبا بیش از 85% عطرها در اروپا و مخصوصاً در کشورهای فرانسه، آلمان، سوئیس، اسپانیا، هلند و انگلستان تولید می‌شود. اما از آنجاییکه شهرت،صنعت عطر جهان را احاطه کرده است شما ممکن است تصور کنید که عطرها ویژگی‌های اختصاصی دارند که فقط مخصوص طراح آن است و بقیه به آن دسترسی ندارند ولی در حقیقت این طور نیست. قوانین جهانی این طور اعلام می‌کنند که این رایحه متعلق به طبیعت است و نه متعلق به یک فرد خاص. بنابراین یک عطرو رایحه نمی‌تواند انحصاری باشد یا قانون کپی رایت در مورد آن اجرا شود، کارخانه‌ها هم نمی‌توانند کسی را از تغییر دادن یا بهبود دادن بر روی بوها و رایحه‌ها در تمام یا قسمتی از یک عطر منع نمایند.

چگونه عطری برای مسافرت خود انتخاب کنیم؟

شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ب.ظ

چگونه عطری برای مسافرت خود انتخاب کنیم؟


همه ما قبل از سفر مدارک شناسایی و همینطور مدارکی که برای یه سفر لازمه رو اماده و بعد ازون متناسب با آب و هوای محل سفر ،گرم بودن یا سرد بودن ، چمدون لباسمون رو هم حاضر میکنیم اما ممکنه در این بین از انتخاب عطر مناسب برای سفری که در پیش داریم غافل بمونیم .

کمی دشواره که از بین عطر هایی که داریم یک عطر خوب رو انتخاب کنیم عطری که بتونه با رایحه ای که داره برامون تداعی گر خاطرات اون سفر باشه . به طوری که بعد از اون سفر هر موقع اون عطر رو بو کردیم ما رو ببره به لحظات خوشی که توی اون سفر داشتیم .  

 حالا چطور اون عطر خاطره ساز رو انتخاب کنیم؟

خب طبیعتا اول از همه باید آب و هوای محل سفر رو در نظر بگیریم . مثلا هوای اونجا سرده یا گرم؟ کوهستانیه یا جنگلی ؟ هوا شرجی و مرطوبه یا ن ؟

توجه به این موارد تا حدود زیادی در انتخاب عطر بما کمک میکنه .

   مثلا اگر قراره به مناطق روستایی، که آلودگی هوا کمتره ، سفر کنیم ، انتخاب عطرهایی که متعلق به خانواده بویایی گلدار مشک چوبی اند و پایه ای ملایم، چوبی و یا گل بو دارند ، مناسبتره . چون تلفیق این رایحه با محیط لطیف و پاک مناطق روستایی هماهنگی خیلی خوبی داره . در طول شب هم میتونیم از رایحه هایی که به نسبت ، گرما و شدت بیشتری دارند استفاده کنیم .

 حالا ممکنه محلی که قراره به اونجا سفر کنیم یک منطقه ی جنگلی و سرسبز باشه ، که در اینجاعطرهایی مناسب هستن که دارای رایحه چرم و وتیور اند که میتونه با پوشش گیاهی این مناطق هماهنگی خوبی داشته باشه .

اگر انتخاب ما برای سفر منطقه سردسیر بود ، باید علاوه بر پوشیدن لباس های گرم از عطر هایی با رایحه گرم و شیرین هم استفاده کنیم چون کاهش کرختی و سرمای هوا رو در پیش دارد .

 اما ممکنه  مناطق گرم ، انتخاب ما برای مسافرت باشه ، که بهتره در این مواقع از عطرهای خنک و سبک استفاده کنیم که حس تازگی و طراوت رو برای ما به ارمغان بیاره .

 

حالا دیگه با گفتن این نکات انتخاب عطر برای یک سفر عالی و خاطره انگیز خیلی خیلی آسون شد .

 چگونگی ارتباط سیستم بویایی با احساس چشایی:

خواسته های عملکردی و محدودیت های مختلف زیست محیطی در انسان و حیوانات باعث ایجاد ادراک حس بویایی میشود و البته که محرک های محیطی نیز در ایجاد چنین ادراکی بی اثر نیستند . سیستم حسی توسط همین خواسته ها محدودیت ها تولید شده که از نظر شناختی از حواس عمده متمایز است . حال میخواهیم این محدودیت ها و خواسته های عملکردی متفاوت را بشناسیم و بسنجیم که آیا این خواسته ها و محدودیت ها میتوانند خصیصه شناختی ویزه بویایی باشند یا نه .

سیستم بویایی انسان:


در این بخش میخواهیم نشان دهیم که آیا جنبه خاص و منحصر به فردی از بویایی انسان با توجه به محرک ها و عملکردهایی که ممکن است خصیصه های (آتیپتیکل) روانشناختی آن را توضیح دهد وجود دارد یا خیر.

تشخیص آلاینده هوایی شیمیایی که با وقایع بیولوژیکی مرتبط است ، عملکرد اصلی سیستم بویایی میباشد ارتباط این وقایع مهم بیولوژیکی در انسان ها در درجه اول به اجتناب از خطرات محیطی ، مصرف و ارتباطات مرتبط اجتماعی  ،که همگی اینها متکی بر تشخیص نشانه های شیمیایی فرار است . یک محرک مثل مواد شیمیایی میتواند یک بار غیر معمول بر مغز وارد می شود . در صورتی که تشخیص این مواد شیمیایی فرار در محیط خارجی باید صورت بگیرد تا خطرات محیطی و ارتباطات اجتماعی معین گردد . بویایی مبتنی بر مصرف با خودش مسأله مهم تری می آورد. برقراری ارتباط بین وقایع و ارتباط با جهان بیرون نتیجه عملکرد سیستم بویایی است . یعنی تشکیل یک سلسله توسط قسمت کوچکی از غذا، با وقایع بدن . نیازهای خاص که توسط خوردن بررسی میشوند .

 

انتخاب نوع غذا یکی از مهم ترین دغدغه های سیستم بویایی است.

این سیستم قدرت بالای ذخیره سازی اطلاعات را دارد که سبب هشدار ارزش غذایی هر خوراکی میشود ، هشداری مثل اجتناب از مصرف غذاهایی که به بدن ما آسیب میرسانند . و این اطلاعات دقیق از راه آزمون دهانی و جذب صورت میگیرد . پس در نتیجه اگر ارزش غذایی با بوی غذا تعیین میگردد، لازم است جذب به وسیله دهان انجام شود .

ارزش غذایی هر خوراکی با سیگنال های بویایی ارتباط دارد. بنابراین، نشان دادن ارزش غذا بدون اینکه غذا از طریق دهان جذب شود ،میتواند از طریق رایحه و بوی یک غذا مشخص شود . سوراخ های بینی موجود در پشت گلو  قادر به تشخیص سیگنال های شیمیایی فرار برخواسته داخلی و خارجی خواهد بود  .

 سوراخ های بینی موجود در گلو که دماغی خلفی نام دارد،سبب ادراک بویایی به وسیله بو کردن و استنشاق از طریق بینی ، که ارتودماغی نامیده میشود، میشود . تشخیص و پردازش محرک شیمیایی دماغی خلفی ، به همان شیوه تحریک ارتودماغی اما با آگاهی وهشیاری کمتری نسبت به ورودی بویایی، انجام میشود . که این حس همان خوردن و چشیدن یا طعم  و مزه است . سیستم بویایی با عواقب موخر و فوری که از سیگنال های بویایی دریافت میکند اطلاعات نهفته در غذا را ذخیره و این اطلاعات را در برخورد بعدی به دنیای خارج مرتبط میکند که این اطلاعات هم در انسان ها و هم در جانوران برای تصمیم گیری در مصرف غذا مورد استفاده قرار میگیرد .



چگونه عطری برای مسافرت خود انتخاب کنیم؟
شرایط آب و هوا و محل سفر خود را در نظر بگیرید. منطقه ای که برای تعطیلات میروید گرم است یا سرد؟ به حومه شهری سفر می کنید یا به روستا و یا شهرستان های مرتفع می روید؟ منطقه ای که در آن ساکن خواهید شد کوهستانی است یا جنگلی؟ چنانچه به مناطقی سفر می کنید که آلایندگی و آلودگی هوا کمتر است، نظیر مناطق روستایی، سعی کنید در طول روز ازعطرهایی که متعلق به خانواده بویایی گلدار مشک چوبی هستند و بیسی ملایم، چوبی و یا بوی گل دارند استفاده کنید. رایحه ملایم چوبی و گل بو این عطرها در تلفیق با فضای لطیف، بکر و ذلال این مناطق هماهنگی موزونی را بر قرارا می کند که با آرامش محیط اطراف همخوانی خاصی دارد. در طی شب بهتر است از رایحه هایی که به نسبت گرما و تقریبا شدت بیشتری دارند استفاده کنید. در مناطق جنگلی و سرسبز، رایحه چرم و وتیور تعادل و هماهنگی خاصی با پوششی گیاهی این مناطق برقرار می کنند که در نوع خود دلنشین و لذت بخش است. بهتر است در نقاط سرد ضمن برتن کردن لباس گرم از عطرهایی با رایحه گرم استفاده کنید، چرا که کرختی و سرمای هوا با رایحه ای گرم و یا شیرین کمرنگ تر می گردد. چنانچه قصد سفر به مناطق گرم را دارید، بهتر است از رایحه های سبک و خنک که حس طراوت و تازگی را القا می کند استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی